| Översiktsbild #4 |
| Blå förgätmigej |
| Nu ser man att det är blåbär |
| Det gäller att trivas tillsammas när man växer så tätt |
| Vad är detta för växt? Midjehög och växer i klunga |
| Smultronblomma |
| Är det almen som knoppar? |
| INTE hundkex, älgört eller röllika? |
| Johannesört? Dvärgjohannesört? |
| Kabbleka |
| Harsyra och en smörblomma i förgrunden |
| Ormbär! |
| Mycket märklig växt. Knopp eller bär? Smaka eller inte smaka? Ormbär! Tack Ann-Sofie! |
| En buske där sniglar verkar trivas |
| Slån? |
| Jätteloka, BÖR INTE SMAKAS PÅ |
| Ganska stor växt |
| En ensam skogsstjärna |
| En ensam växt med 2-5 blommor på ett skaft |
| Ängsfräken |
| En stressad svartvit flugsnappare. Satt stilla max 3 sekunder åt gången |
| En växt med "håriga" blad. Ingen blomma? |
| En annan buske med märkliga skott? |
| En blommande Ek. Visste inte att de blommar |
| Trodde detta var en Lönn eftersom det sticker ut en lönngren mitt på stammen. Men det är helt andra löv i toppen. Är lönnen en snyltare? |
| En annan svartvit flugsnappare. Denna från Hunneberg-exkursionen! |
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRaderaBlomman med det svarta bäret är en liljeväxt som heter ormbär, enligt min uppslagsbok om blommor.
SvaraRaderaOj så många arter du har hittat! Fint att du tagit så bra bilder på den svart-vita flugsnapparen!
SvaraRaderaDe vita blommorna på trädet är hägg. De gula små blommorna som liknar kabbeleka är svalört. Den vita "inte hundkäx" är hundkäx tycker jag det ser ut som..../MIA