| Översiktsbild #4 |
| Blå förgätmigej |
| Nu ser man att det är blåbär |
| Det gäller att trivas tillsammas när man växer så tätt |
| Vad är detta för växt? Midjehög och växer i klunga |
| Smultronblomma |
| Är det almen som knoppar? |
| INTE hundkex, älgört eller röllika? |
| Johannesört? Dvärgjohannesört? |
| Kabbleka |
| Harsyra och en smörblomma i förgrunden |
| Ormbär! |
| Mycket märklig växt. Knopp eller bär? Smaka eller inte smaka? Ormbär! Tack Ann-Sofie! |
| En buske där sniglar verkar trivas |
| Slån? |
| Jätteloka, BÖR INTE SMAKAS PÅ |
| Ganska stor växt |
| En ensam skogsstjärna |
| En ensam växt med 2-5 blommor på ett skaft |
| Ängsfräken |
| En stressad svartvit flugsnappare. Satt stilla max 3 sekunder åt gången |
| En växt med "håriga" blad. Ingen blomma? |
| En annan buske med märkliga skott? |
| En blommande Ek. Visste inte att de blommar |
| Trodde detta var en Lönn eftersom det sticker ut en lönngren mitt på stammen. Men det är helt andra löv i toppen. Är lönnen en snyltare? |
| En annan svartvit flugsnappare. Denna från Hunneberg-exkursionen! |