fredag 4 maj 2012

Första besöket 4/5 - 2012

Översiktsbild

En riktigt grön glänta precis intill älven Lidan

Smultron


Bok?

?

?

?

Gammal Trädsvamp?

?

Ett litet vattendrag

?

?

Ringduva

?

?

?

Gammal bok?

Erövrad stubbe

Trädmossa

Gullviva

Talgoxe

Pippi... (Sparv?)

Asp?

2 kommentarer:

  1. Hej Micke! Vilken vacker plats du har hittat! Och många spännande arter.....En del av dina frågetecken kommer nog att rätas ut på exkursionen till Dalbobergen imorgon. Jag ser att du har en hel del förvildade trädgårdsväxter i din ruta - det är alltid lite knepigt för de brukar inte finnas i vanliga floror. Den violetta "klockan" med svarta prickar på är en kungsängslilja och de konstiga bladen är nog en krollilja...../MIA

    SvaraRadera
  2. Håller med Mia. Verkar vara en väldigt spännande plats med många arter.

    /Kristoffer

    SvaraRadera