Hej Micke! Vilken vacker plats du har hittat! Och många spännande arter.....En del av dina frågetecken kommer nog att rätas ut på exkursionen till Dalbobergen imorgon. Jag ser att du har en hel del förvildade trädgårdsväxter i din ruta - det är alltid lite knepigt för de brukar inte finnas i vanliga floror. Den violetta "klockan" med svarta prickar på är en kungsängslilja och de konstiga bladen är nog en krollilja...../MIA
Hej Micke! Vilken vacker plats du har hittat! Och många spännande arter.....En del av dina frågetecken kommer nog att rätas ut på exkursionen till Dalbobergen imorgon. Jag ser att du har en hel del förvildade trädgårdsväxter i din ruta - det är alltid lite knepigt för de brukar inte finnas i vanliga floror. Den violetta "klockan" med svarta prickar på är en kungsängslilja och de konstiga bladen är nog en krollilja...../MIA
SvaraRaderaHåller med Mia. Verkar vara en väldigt spännande plats med många arter.
SvaraRadera/Kristoffer