| Översiktsbild |
| En mäktig växt som jag märkligt nog inte märkt innan |
| Hur stora blir dom? |
| Blåbären börjar hitta rätt färg |
| Skogssnigel på väg |
| Lite svårt att se, men kan det vara den skönsjungande koltrasten? |
| En modig gren försöker skapa sitt eget öde |
| Lärkträd |
| Lärkträd i närbild |
| Ormbunkarna igen |
| ? |
| Lind |
| Syns inte men det regnar för fullt på denna bild |
| Någon sorts Ängsviol. Styvmorsviol? |
| Lärken igen |
Det händer grejor! Häggen har redan slagit ut! Den violetta blomman är en gökärt (såg vi i Lysekil....)/MIA
SvaraRaderaEn sak till.....De stora, väldigt flikiga bladen tror jag är jätteloka - en trädgårdsväxt som sprider sig och som man försöker utrota för den är väldigt konkurenskraftig och dessutom giftig - saften kan ge exem och svårläkta sår - RÖR DEN INTE! Läs mer t ex på http://linnaeus.nrm.se/flora/di/apia/herac/heraman.html
SvaraRaderaTack för detta tips! Jag trodde det var en avkomma av rabarber men så var alltså inte fallet. Är det inte giftiga drakfiskar jag nästan petar på så är det giftiga växter eller ormar. Det gäller att vara påläst om man vill undvika smärta. :) Spännande att se hur stor den hinner bli till femte besöket!
Radera