tisdag 8 maj 2012

Foton från andra besöket... #2

Gullviva - utvecklad
Pärlhyacint
Översiktsbild
...Växer så det knakar!
?

Är det Liljekonvalj månntro? Eller är det en luring? Såg inte dessa förra gången.

Lupiner har tagit över ett stort område.
Lönn
Någon sorts Ormbunke



Vad heter gräset?
?

Gul blomma...Svalört?
En annan sorts ormbunke
Lingon trängs med både rönn och lönn
på en mossig stubbe.
Bilden var omöjlig att rotera.
Tindra

Här är vår grymma "supermåne" från i söndags! Inzoomad 140x

3 kommentarer:

  1. Håller med dig Micke, ju mer man lär sig om växter och naturen desto mer intressant blir det och man vill veta mer!! Fina bilder du tar och du verkar ha många spännande växter i din ruta, den där Tindra är en ny sort va!?! ;)

    /Catha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söt, färgglad, låter mycket, genererar mycket avföring, och växer fort... Kan det vara en ny art? :)

      Radera
  2. Grymma bilde Micke! Speciellt supermånen - helt otroligt att du lyckats fota den så bra! Du har (som jag skrev tidigare) en hel del trädgårdsflyktingar i din ruta, vilket gör det lite knepigt....Men liljekonvaljer är det i alla fall!/MIA

    SvaraRadera