| Översiktsbild! Kan det bli grönare? |
| Lupinerna blommar |
| Äkta förgetmigej? Rätt blomma men fel blad |
| Växten utan namn har börjat knoppa? |
| Behöver nästan åka tillbaka om nån vecka för att se hur blommorna kan tänkas se ut... |
| En stor grön växt till fast denna med en orange blomma... |
| En Strätta? (Skogspipa) |
| Detta löv hade blivit märkligt angripet av något djur. Kan det vara bladlus som ätit underifrån? |
| En ny lila växt jag inte sett tidigare |
| Det är inte strutbräken utan vanlig ormbunke |
| Ännu en lila växt |
| Ser lite ut som gräslök men med grövre blomblad |
| Kan det vara en Ängsvädd? |
| Vad är det för träd som släpper vita tussar överallt? |
| Verkligen snabbväxande! |
| Stora smultronblommor. När kommer smultronen? |
| En helt orörd utblommad maskrosfamilj. Ovanligt! |
| En vit blåklocka? Vitklocka? |
| Lärkens barr har blivit grönare och större sen sist |
| En humla smaskar på en Rhododendron |
| Hur har den hamnat så långt ifrån en trädgård? |
Väldigt grönt och frodigt i din naturruta Micke! Du har (som jag skrivit tidigare...) många trädgårdsväxter i rutan - den blålila blommorna är en näva (ängsnäva - släkt med midsommarblomster) - de gräslökslika blommorna är en sorts trädgårdslök (piplök tror jag...) etc....
SvaraRadera