fredag 1 juni 2012

Foton från sista besöket...

Översiktsbild! Kan det bli grönare?
Lupinerna blommar
Äkta förgetmigej? Rätt blomma men fel blad

Växten utan namn har börjat knoppa?

Behöver nästan åka tillbaka om nån vecka
för att se hur blommorna kan tänkas se ut...
En stor grön växt till fast denna med en orange blomma...
En Strätta? (Skogspipa)
Detta löv hade blivit märkligt angripet av något djur. Kan det vara bladlus som ätit underifrån?
Verkligen höga! Nästan som solros i storlek?
En ny lila växt jag inte sett tidigare
Det är inte strutbräken utan vanlig ormbunke
Ännu en lila växt
Ser lite ut som gräslök men med grövre blomblad
Kan det vara en Ängsvädd?
Vad är det för träd som släpper vita tussar överallt?
Verkligen snabbväxande!
Stora smultronblommor. När kommer smultronen?
En helt orörd utblommad maskrosfamilj. Ovanligt!
En vit blåklocka? Vitklocka?
Lärkens barr har blivit grönare och större sen sist
En humla smaskar på en Rhododendron
Hur har den hamnat så långt ifrån en trädgård?

1 kommentar:

  1. Väldigt grönt och frodigt i din naturruta Micke! Du har (som jag skrivit tidigare...) många trädgårdsväxter i rutan - den blålila blommorna är en näva (ängsnäva - släkt med midsommarblomster) - de gräslökslika blommorna är en sorts trädgårdslök (piplök tror jag...) etc....

    SvaraRadera